수능특강 라이트 6강 분석노트(이매동 코코스영어학원)
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- 2019. 11. 19. 07:20
수능특강 라이트 6강 분석노트(이매동 코코스영어학원)
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1. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것은?
Just as we shouldn’t let others do our thinking, we can’t depend on others to be creative for us. Everyone is capable, and it’s everyone’s responsibility to contribute through participation and support. Today, every salesperson, computer programmer, and small-business owner must use their natural creativity to thrive. Adapting to our changing economy requires that we invent new ways of doing our most basic tasks — all within our budget, timetable, and desired level of quality. If you left it to others to be creative, not much would get done, and you would be left out of the new economy. According to a recent study about the global creativity gap, eight out of ten people feel that unlocking creativity is critical to economic growth, and two-thirds of respondents feel / creativity is valuable to society. But only one in four people believe / they are living up to their creative potential.
경제생활에 있어서 창의력의 중요성
우리가 다른 사람들에게 우리가 할 생각을 하게 해서는 안 되는 것처럼, 우리는 창의적이 되는 것을 다른 사람들에게 의존할 수는 없다. 모두가 능력이 있고, 참여와 지원을 통해 기여하는 것은 모두의 책임이다. 오늘날, 모든 판매원, 컴퓨터 프로그래머, 중소기업 소유주들은 성공하기 위하여 그들의 타고난 창의력을 사용해야 한다. 변화하는 경제에 적응하려면 예산, 일정, 원하는 품질 수준 내에서 가장 기본적인 업무를 수행하는 새로운 방법을 만들어 내야 한다. 다른 사람에게 창의성을 맡긴다면 큰 성과를 거두지 못할 것이고, 새로운 경제에서 소외될 것이다. 전 세계 창의력 격차에 대한 최근 연구에 따르면 10명중 8명이 창의력을 발휘하는 것이 경제 성장에 중요하다고 느끼고 있으며 응답자 중 3분의 2가 창의력이 사회에 소중하다고 느끼고 있는 것으로 나타났다. 그러나 4명 중 1명만이 자신이 창의적 잠재력에 부응하고 있다고 믿고 있다.
2. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것은?
From our earliest experiences of narrative, beginning with the stories our parents tell us / when we do something of which they particularly approve or disapprove, we know, without needing complex interpretive theories, that stories have a moral, a lesson we are supposed to learn and integrate. Indeed, many of the stories we are told are carefully selected to present particular pictures of the world rather than others for precisely this reason. When young, it is our parents who practice the selection, but as we get older, other institutions, including commercial interests, also vie to present particular lessons rather than others by means of narratives about the world. Our educational systems are narrative forces of precisely this sort, using language that is carefully selected and anything but neutral to propose a particular view of the world in order to socialize us.
*vie: 다투다, 경쟁하다
교훈을 전달하는 방법으로서의 이야기
우리가 부모님이 특히 용납하시거나 용납하지 않으시는 일을 할 때 그분들이 우리에게 해 주시는 이야기로부터 시작되는, 이야기에 대한 최초의 경험으로부터, 우리는 복잡한 해석 이론을 필요로 하지 않고도, 이야기가 도덕률, 즉 배워서 통합해야 하는 교훈을 가지고 있다는 것을 알고 있다. 사실, 우리가 듣는 이야기 중 많은 것들은 다름 아닌 바로 이러한 이유로 세계에 대한 특정한 모습을 제시하기 위해 주의 깊게 선택된 것이다. 어렸을 때는 이러한 선택을 실행하는 것이 우리 부모님이지만, 우리가 나이 들어갈수록, 상업적 이익 단체를 포함한 다른 기관들도 또한 세상에 대한 이야기를 통해, 다른 것보다는 어느 특정 교훈을 제시하기 위해 경쟁한다. 우리의 교육 제도는 정확히 이런 종류의 이야기를 하는 세력으로서, 우리를 사회화하기 위해 주의 깊게 선택되고 세계에 관한 특정 견해를 제시하는 데 결코 중립적이지 않은 언어를 사용한다.
3. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것은?
As a producer of the product with a selection of green vegetables that were laid out along the full length of the display, the chances are that more are sold at the ends of the linear display and less in the middle. Consumers tend to purchase at the ends. The aim is to maximize sales along the whole shop fixture. Therefore red is used in the middle of the bench to attract the consumer and lift sales. Why red? Red has hidden messages in a consumer’s mind. It can indicate danger, stop, or passion. Whatever the message, red stands out and attracts the eye to it. The aim is to draw the consumer’s eye to the middle of the display. It works; give it a try on a stall. Put a red product in the middle. If a red product is not available, use a red drape in the centre of the display to achieve the same result.
*fixture: (붙박이) 설치물 **drape: 휘장
빨간색을 이용한 판매량 늘리기
진열대의 한쪽 끝에서 다른 쪽 끝까지 배치된 여러 녹색 채소들을 가진 제품 생산자로서는, 직선형의 진열대 양쪽 끝에서 더 많이 팔리고, 중간에서 더 적게 팔릴 듯하다. 소비자들은 양쪽 끝에서 구매하는 경향이 있다. 목표는 가게의 전체 설치물을 따라(진열대 전체에서) 판매를 극대화하는 것이다. 따라서 소비자를 끌어들이고 판매량을 올리기 위해 진열대 중앙에 빨간색이 사용된다. 왜 빨간색인가? 빨간색은 소비자의 머릿속에 숨겨진 메시지를 가지고 있다. 그것은 위험, 중단, 또는 열정을 나타낼 수 있다. 그 메시지가 무엇이든 간에, 빨간색은 두드러져 보이고 눈길을 그쪽으로 끈다. 목표는 소비자의 시선을 전시된 것의 중앙으로 끄는 것이다. 그것은 효과가 있으니 가판대에서 시도해 보라. 중간에 빨간색 제품을 놓으라. 빨간색 제품을 사용할 수 없는 경우 동일한 결과를 얻기 위해 진열대 중앙에 빨간색의 휘장을 사용하라
4. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것은?
Anchoring and adjustment can severely affect our retrospective personal memory. While such memory is introspectively a process of “dredging up” what actually happened, it is to a large extent anchored by our current beliefs and feelings. This principle has been well established both in the psychological laboratory and in surveys. What we have at the time of recall is, after all, only our current state, which includes fragments (memory traces) of our past experience; these fragments are biased by what we now believe (or feel) to be true to an extent much greater than we know consciously.
- believe + N + to be
Moreover, the organization of these fragments of past experience into meaningful patterns is even more influenced by our current beliefs and moods — especially if we are particularly depressed or encouraged.
[Culture Note] anchoring and adjustment(기준점 설정과 조정): anchoring effect(정박 효과)를 설명할 때 흔히 사용되는 말이다. anchoring effect(정박 효과)란 배가 어느 지점에 닻을 내리면 그 이상 움직이지 못하듯이, 인간의 사고가 처음에 제시된 하나의 이미지나 기억에 박혀서, 어떤 판단을 할 때 그 영향을 받아 새로운 정보를 수용하지 않거나 이를 부분적으로만 수정하는 행동 특성을 가리킨다. ‘기준점 설정과 조정(anchoring and adjustment)’은 이럴 때 쓰이는 말로 기준점을 설정하고 그 기준점에 따라 판단을 조정한다는 의미이다.
과거의 기억
기준점 설정과 조정은 우리의 회고적인 개인 기억력에 아주 큰 영향을 미칠 수 있다. 그러한 기억은 ‘실제로 일어났던 것’을 자기 성찰적으로 ‘들추는’ 과정이지만, 그것은 우리의 현재 믿음과 느낌에 의해 크게 기준점이 설정되어 있다. 이 원리는 심리학 실험실과 조사 두 가지 모두에서 잘 확립되어 왔다. 결국, 회상할 때 우리가 가지는 것은 과거의 경험에 대한 단편(기억의 흔적)을 포함하는 우리의 현재 상태일 뿐이며, 이 단편들은 우리가 의식적으로 알고 있는 것보다 훨씬 더 크게 지금 진실이라고 믿는 것(또는 느끼는 것)에 의해 편향되어 있기 때문이다. 게다가, 이러한 과거의 경험의 단편들이 의미 있는 패턴으로 조직되는 것은 우리의 현재 믿음과 기분에 훨씬 더 많은 영향을 받는다. 우리가 특히 우울하거나 고무될 경우 더 그렇다.
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