[분석] 리딩마스터 실전독해 1강 1번

[분석] 리딩마스터 실전독해 1강 1번

01 밑줄 친 half metal and half idea가 다음 글에서 의미 하는 바로 가장 적절한 것은?

Coding has always had a mysterious hint of magic about it. It’s a form of engineering, sure. But unlike in every other type of engineering — mechanical, industrial, civil — the machines we make with software are woven from words. Code is speech; speech a human utters to silicon, which makes the machine come to life and do our will. This makes code oddly literary. Indeed, the law reflects this nature of code. While physical machines like car engines or can openers are governed by patent law, software is also governed by copyright, making it a weird sister of the poem or the novel. Yet software is also, obviously, quite different from a poem or a novel, because it wreaks such direct physical effects on how we live our lives. (This is part of why some coders think it’s been ruinous to regulate code with copyright.) Code straddles worlds, half metal and half idea. *straddle: (양쪽으로) 다리를 벌리고 걸터앉다

① being the most poetic discipline in the scientific field
② consisting of words but controlling the physical world
③ being the written signs that can be translated into human language
④ expressing the workings of machines in machine language
⑤ being subjective in interpretation but objective in expression

정답 ② 코딩은 항상 그것에 관해 신비로운 마법적 느낌을 가지고 있어 왔다. 물론, 그 것은 공학의 한 형태이다. 그러나 기계 공학, 산업 공학, 토목 공학과 같은 다 른 모든 종류의 공학에서와는 달리, 우리가 소프트웨어로 만드는 기계는 단어 로짜여져있다.코드는말인데,인간이실리콘에게하는말이고,그것은그기 계가 생명을 얻고 우리의 의지대로 행동하게 한다. 이것은 이상하게도 코드를 문학적인 것으로 만든다. 사실상, 법은 코드의 이러한 본성을 반영한다. 자동 차의 엔진이나 깡통 따개 같은 물리적인 기계는 특허법에 의해 지배받는 반면, 소프트웨어는 또한 저작권에 의해 지배받아서, 그것이 시나 소설의 이상한 자 매가 되도록 한다. 그렇지만 소프트웨어는 또한 분명히 시나 소설과는 상당히 ‘다른데’, 그것이 우리가 사는 방식에 그토록 직접적인 물리적 영향을 입히기 때문이다. (부분적으로는 이것이 일부 코딩하는 사람들이 코드를 저작권법으 로 규제하는 것이 파괴적이라고 생각하는 이유이다.) 코드는 반은 금속의 세계 이고 반은 아이디어의 세계이며, 양쪽 세계에 다리를 벌리고 걸터앉아 있다.

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리딩마스터 실전독해 1회[분석&미니] 1.pdf
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